Africa Tours

Travel Agent in Herning

Updated: March 01, 2024 09:38 AM

Africa Tours is located in Herning (Town in Denmark), Denmark. It's address is Torvet 8, st, 7400 Herning, Denmark.

Torvet 8, st, 7400 Herning, Denmark

SaturdayClosed
SundayClosed

Where is Africa Tours?

Africa Tours is located at: Torvet 8, st, 7400 Herning, Denmark.

What is the phone number of Africa Tours?

What are the coordinates of Africa Tours?

Africa Tours Reviews

Tonny Kristiansen
2018-03-02 11:14:00 GMT

Sammen med vores naboer havde vi købt “Big Cat Safari og Kenyakysten” hos "Africa Tours" fra 28.01.2018 til 08.02.2018

Vi havde på forhånd store forventninger til turen. Disse forventninger blev langt overgået af den virkelige oplevelse, både hvad angik opholdet, antallet af dyrearter vi så og turens tilrettelæggelse.
Turen var godt tilrettelagt. Alt fungerede perfekt fra vi ankom til Nairobi.
På hotellet i Nairobi blev vi modtaget af Michael, og fra da af følte vi os i sikre hænder. På hele turen nød vi godt af hans store viden om både natur, mennesker og samfundsforhold. Michael var meget imødekommende, hjælpsom og empatisk. Han kerede sig virkelig om os alle.
Sammen med dygtige chauffører førte han os gennem Kenyas unikke natur - somme tider ad tvivlsomme hullede veje, hvilket gav os en del blå mærker.
Chaufførerne var en positiv oplevelse, med deres indsigt. Vi havde fornøjelsen af at køre med Tony (Anthony). Tony er en meget sympatisk person, en dygtig chauffør med en god portion humor.

Vi besøgte The Ark i Aberdara Skoven, Samburu, Lake Naivasha og Masai Mara.
På Samburus tørre savanne oplevede vi. bl.a. geparden med sine 4 unger, elefanter få meter fra Lodgen og fredelige løver, der dog senere viste sig fra en anden side, da de nedlagde en kudu, som de derefter spiste sig mætte i, inden gribbe og marabustorke tog sig af oprydningen. Et voldsomt drama, vi der var vidner til.
På sejlturen på Naivasha Søen oplevede vi foruden de mange flodheste et væld af for os ukendte fugle bl.a. flodørn, black smith og hellig ibis.
Første møde med de store katte i Masai Mara var en sovende leopard godt gemt i et træ. Senere mødte vi både løver og geparder. En alfahun elefant, der var ude at fouragere med sin familie følte sig gået for nær, hvilket hun med blafrende ører og trompeteren gjorde os kraftigt opmærksom på.
Masai Mara var derudover en overflod af savannens dyr f.eks. giraffer, antiloper, impalaer og hyæner. Mangfoldigheden fik vi bekræftet, da vi en tidlig morgen fløj i luftballon hen over savannen.

Vi var også imponerede af standarden på de forskellige lodges.
Her blev vi altid modtaget af et venligt og imødekommende personale.

Alt i alt en fantastisk oplevelse. En succes, der nok er svær at gentage. Vi har fået en oplevelse for livet.

Venlig hilsen
Erna og Tonny Kristiansen
Skjern

Erik E.
2018-02-26 21:26:01 GMT

Drømmen om Afrika gik i opfyldelse!
Vi havde i mange år snakket og drømt om at opleve det fantastiske dyreliv i Afrika - og var kommet frem til, at nu skulle det være!
Forberedelserne startede med at deltage i en rejseaften med Africa Tours (i Herning), hvor vi på en rolig og sober måde fik en masse gode informationer om Afrika - og hvad Africa Tours kunne tilbyde. Vi oplevede denne aften som en informationsaften - ikke en ”salgsaften”.
Herefter gik vi selv i gang med at snakke med andre om, hvor de havde været i Afrika, hvad de havde oplevet, og hvad de ville anbefale. Og på den måde begyndte vores tur at tage form: Det skulle være Tanzania - omkring 1. februar - med hovedvægten på dyrelivet, men også tid til at nyde de mange skønne fugle i området.
Vi sendte vore tanker og idéer til Africa Tours, og vi havde derefter en meget fin dialog frem og tilbage. Og til sidst var ruten på plads, overnatningsstederne booket, bil og guide aftalt - til en rimelig pris.
Tak til Africa Tours for god dialog og rådgivning i hele forberedelsesfasen, og jeres lokale samarbejdspartner Leopard Tours gjorde det også super godt.
På familiens vegne
Erik Enevoldsen

Solveig Mortensen
2018-03-14 18:22:38 GMT

Den perfekte Afrika - rejse

"Vi skal da afsted igen" blev vi enige om sidst vi var afsted. Drømmen gik i opfyldelse i januar og denne gang var vi på safari i Tanzania. Vi var med på Africa Tours' rejse "Tanzanias Højdepunkter" med tilkøb af badeferie på Zanzibar. Vi kørte bla. på safari i Tanzanias nordlige områder af Serengeti og Ngorongoro - krateret.

Fantastisk tur, alt klappede og man følte sig i gode hænder. Allerede i forbindelse med booking af rejsen fik vi en super service og alle vore ønsker og drømme blev opfyldt. Vi har så mange fantastiske oplevelser med hjem fra alle vore ture i den smukke natur. At køre rundt blandt tusindvis af gnuer og zebraer på sletten i Serengeti , som er på den store gnu- og zebravandring, er intet mindre end fantastisk. Der var dyr overalt. Ngorongoro - krateret er noget af det smukkeste vi længe har set, og vores guide og chauffør sørgede godt for os, og vi kom meget tæt på dyrene og vi fik set mange flere end vi havde forestillet os hjemmefra.
Opholdet på Zanzibar var behageligt og afslappende og 5 dage var en passende længde på badeferien.

At rejse med Africa Tours' på safari kan kun varmt anbefales og det er ikke sidste gang for vores vedkommende.

Kærlige hilsner

Solveig og Bjarne Mortensen

Jette Brinkmann
2018-02-27 09:04:04 GMT

Jeg har drømt om safari siden jeg var barn.
I 2014 med Africa Tours i Kenya og senest med på deres tur Tanzanias Højdepunkter i januar. Jeg er vist blevet afhængig 😊

Ja, jeg skal afsted igen med Africa Tours.
De er yderst professionelle og jeg får den bedste service af alle på kontoret. Sidst men ikke mindst fungerer det på safarien og deres samarbejdspartnere er også professionelle.
Jeg kan bare nyde oplevelsen i fulde drag.

Jeg bliver aldrig mæt af variationen af dyr, natur, skyerne på himlen om dagen og stjernerne om aftenen. Spændingen om morgenen på vej, hvilke dyr er der i dag? Glæden ved at tjekke ind på en lodge til et bad, dejlig mad og drikke og fællesskab med andre om dagens oplevelser.

Rita Frost
2018-02-26 11:37:05 GMT

Africa Tours er et super rejseselskab, vi var på familietur til Tanzania og Zanzibar, super tur med fantastiske oplevelser, vi så The Big Five, fantastiske guider, en oplevelse for livet, for vores børn, svigerbørn og børnebørn.

Kristina Cecilie Pedersen
2020-01-28 20:13:21 GMT

Vi var på safari tur til Kenya hvor vi havde en fantastisk og uforglemmelig tur😊Vi boede nogle fantastiske steder og tæt på dyrene😊Vi havde en fantastisk guide i Greoffrey som var mega god til at fortælle om landet og dyrene uden ham havde vores tur ikke været så god😊
Herfra skal lyde de varmeste anbefalinger til vores guide Greoffrey👍

Mange hilsner
Mona og Bruno Jakobsen

Jonathan Fuglsang
2022-08-12 15:30:55 GMT

Fantastisk rejse Africa Tours fik lavet for os. De kan helt klart anbefales!

Boy Boysen
2018-06-03 07:21:35 GMT

Rigtig god service og rådgivning

Martin Staffe
2020-01-22 16:31:04 GMT

Besteg Kilimanjaro 🗻 Afrikas højeste bjerg med deres rejsepakke

Noes S N
2023-02-07 05:48:01 GMT

Fint foredrag om Afrika ture.

Ole Holst
2020-09-06 19:26:22 GMT

Useriøs omkring afrejse til africa med hvornår rejser kan genoptages

Write a review of Africa Tours

Africa Tours Directions
About Herning
Town in Denmark

Herning is a Danish town in the Central Denmark Region of the Jutland peninsula. It is the main town and the administrative seat of Herning Municipality. source